Miranda Bos

Biography

Leeftijd:

35 jaar Jong :)

Wat deed je op de wedstrijd? 7 December 2019 OPEN GRAND PRIX 2019 UIBFF NEDERLAND

Mijn man Marco deed mee aan de wedstrijd. En hij moest natuurlijk aangemoedigd worden. Super trots was en ben ik altijd op hem!!

Zou je jouw problemen met eten als een eetstoornis omschrijven?

Het enige wat ik na het afvallen over heb gehouden is dat ik veel nadenk over wat ik eet.

Je bent in hoeveel tijd zoveel afgevallen. Is dat eigenlijk wel gezond?

Het vergt veel van je lichaam. Tuurlijk is het gezonder en goed als de kilo’s eraf zijn. Maar de keerzijde is wel dat je lichaam een heel nieuw ritme moet zoeken. Waarin je weerstand echt wel even een dip op loopt.

Maar je hebt niet zomaar overgewicht gekregen. Hoe zagen jouw problemen met eten eruit?

Veel hartig eten tussendoor en dan vooral in de avonden. Weinig beweging en motivatie om te gaan bewegen.

Heb je momenten gehad dat je doorsloeg in het afvallen of er een kick van kreeg?

Ik heb een periode gehad dat ik vooral een kick kreeg van het sporten, het gaf mij energie en ik ging een periode twee keer per dag. Dit bracht mij op een punt dat ik dood moe werd en mij gedroeg als een chagrijn. Waar ik de les uit haalde: luister naar je lichaam.

Hoe is het met je gegaan na je afval periode.

Goed! Ik voel mij stukje beter, gezonder en gelukkiger.

Wat was de doorslag dat je om ging na een nieuw gezonder leven?

Voor mij was de reden om af te vallen mijn zwangerschap! Ik bedacht mij dat ik niet in staat was in een acute situatie snel te handelen. Wat als mijn kind van de glijbaan zou vallen? Een sprintje trekken kon ik niet. Wat als mijn dochter in het water viel? Ik had de snelheid en conditie niet acuut te reageren.

Wat was het moeilijkste aan jouw gevecht met eten?

Absoluut nee zeggen ... en gezonde keuzes leren maken. Opnieuw leren eten, en verkennen.

Welke gedachten helpen jou om geen eetbuien te hebben?

Mijn kinderen en mijn eigen gezondheid.

Hoe kijk je nu naar je lichaam en wat helpt jou om je lichaam te accepteren?

Ik heb echt nog wel punten waar ik aan wil werken. En dat is ook goed. Jezelf verbeteren en een doel te hebben ........maar hou ze wel realistisch en doe het stap voor stap...

Heb je een aantal praktische tips om eetbuien te voorkomen voor de lezers van Time4nutrition die last hebben van eetbuien?

Probeer te genieten van je eten. Ga er voor zitten en neem de tijd. Maak van je bord een feestje zodat ook gezond eten uitnodigt om te eten..

Ben je wel eens bang dat je terug zult vallen?

Jazeker! Als ik moe ben of mezelf even heb laten gaan een weekend qua eten denk ik echt wel eens 'stom'. Maar volgende week een nieuwe week. Praten met mijn omgeving of foto’s terug kijken helpt. Af en toe genieten mag namelijk best!!!!

Wat is jouw toekomstdroom?

Naast de dromen die iedereen wel heeft, zoals gelukkig gezond het leven door, zou ik heel graag ooit, als ik mijn doelen bereikt heb, een hele mooie fotoshoot willen doen.

Wat vinden jullie belangrijk als het gaat om gezonde voeding geven aan jullie kinderen

Dat je als ouder niet te streng bent maar welk je kinderen motiveert te bewegen en zelf ook een goed voorbeeld geeft. Veel ouders zeggen tegen hun kids 'ga bewegen, eet je komkommer' maar doen zelf niets en eten ongezond. Doe gezamenlijke activiteiten met je kinderen, en leg je telefoon eens aan de kant.

Van welke voeding dacht jij voorheen dat je goed bezig was, maar waarvan je nu weet dat dit toch niet zo’n gezonde keuze is?

Appelsap en andere fruitsappen.... fruitsuikers waren een grote valkuil voor mij, maar ook voor heel veel anderen mensen die zich niet bewust zijn van waar suiker in zit en hoeveel.

Had je vroeger last van vage klachten als hoofdpijn, vermoeidheid, buikpijn, etc. die verdwenen zijn sinds je bewust bent gaan eten?

Moeheid en overmatig zweten waren van die dingen die nu stukken minder zijn.

In alles dat je doet wil je de beste zijn, ben je met voeding ook heel precies of ben je daarin geen mister perfect?

Een echte zeur volgens mijn man. Ik weet precies wat ik wil en hoe, en daar ga ik voor!!

Je hebt drie kinderen, is er ook een snoeptrommel in huis en wat zit daar dan in?

Jazeker! Er zit iedere keer wat anders in van Moam tot Engelse drop of lolly's. Tenzij mijn man een snoepaanval gehad heeft, dan is die helemaal leeg.

Wanneer ben je begonnen met fitness en waarom?

8 jaar geleden, ik leerde mijn huidige man kennen en die sportte fanatiek, dit motiveerde mij.

Als je één fitness fabel mocht verbannen uit de fitness wereld, welke zou dit dan zijn?

Dat alle afgetrainde mensen heel zeker van zichzelf zijn.

Hoe zorg jij ervoor dat je voeding in orde is? Hanteer je een schema of tel je de calorieën?

Ik tel geen calorieën maar heb wel een vast patroon van Maandag tot er met Vrijdag.

Hoe ziet je trainingsschema eruit?

Maandag - Schouders en Rug Dinsdag - Cardio Woensdag - Rustdag Donderdag - Biceps & Triceps Vrijdag - Benen Zaterdag - Cardio Zondag - Rustdag

Gebruik je supplementen? Zo ja, welke en waarom?

Time 4 Supergreens, zodat ik aan mijn groente hoeveelheid kom dagelijks. Time 4 Intra work-out, tijdens het trainen meng ik dit met mijn Supergreens. Time 4 Whey, voor spier herstel na mijn trainingen. Time 4 GH-REM, ook voor spierherstel en een Goede Nachtrust.

Welke persoon/personen inspireren jou?

Dan zeg ik toch mijn Lieve en mijn allergrootste vriend, mijn Vader. Helaas is hij niet meer onder ons, maar hij inspireert mij nog elke dag, zoals hij altijd heeft gedaan. Trots zal hij zeker op mij zijn, dat ik nu zover ben gekomen en hij zal altijd bij mij zijn, waar ik ook ga.

Als je nog maar één oefening zou mogen doen, welke zou dit dan zijn en waarom?

Ik kan echt niet zonder mijn schouder- en rugoefeningen.

Wat is je favoriete Quote?

Stop met excuses en geloof in jezelf.

Welke 3 muziek tracks geven jou net dat beetje extra tijdens een workout?

Blah Blah Blah van Armin van Buuren Grandmix 2010 van Tony junior Break the house Tony junior

Wat is je favoriete cheat meal?

Toastjes met Brie en een goed glas Wijn. Eigenlijk 2 favorieten ;) Broodje döner met knoflook saus

Wat is in jouw ogen de sleutel tot succes voor het bouwen van ‘het’ lichaam van je dromen?

Vertrouw in jezelf! En bedenk je dat iedereen ooit heeft moeten beginnen met het werken aan een droom lichaam. Ook als de stap naar een sportschool groot lijkt. Denk dan eens dit: iedereen die daar staat heeft zijn doel nog niet bereikt en is er voor aan het knokken. Dus waarom zou jij niet beginnen;)

Wat voor tips zou je beginners mee willen geven?

Loop niet te hard van stapel. Durf ook te vragen, dit scheelt je een hoop blessures en frustratie.

Hoe vond je onze ontmoeting? op de wedstrijd. En ons interview?

Heel spontaan en open, en had meteen een klik met Stephanie zeker na haar vraag of ze mij een keer mocht interviewen. Haar bewondering voor mijn verhaal, maakte mij erg trots op mezelf. En daarom heb ik ja gezegd op een interview. Super leuk ervaren, zonder te veel poespas, gewoon open en gezellig. Ook de uitleg bij de stand, op de wedstrijd nemen Pieter en Stephanie de tijd om uitleg te geven over de producten en laten graag alles aan je proeven.