TIME 4 SERIE VOOR VETVERLIES – DEEL 6 – Hoeveel lichamelijke activiteit moeten we doen om het vetverlies te maximaliseren?

26/04/2019

TIME 4 FAT LOSS SERIES

DEEL 6 – Hoeveel lichamelijke activiteit moeten we doen om het vetverlies te maximaliseren?

Kortom, hoe meer fysieke activiteit je doet, hoe groter je vetverlies.

Meer specifiek, onderzoek toont aan dat:

Minder dan 150 minuten per week lichamelijke activiteit (PA) zorgt voor minimaal vetverlies
Matige intensiteit PA tussen 150 en 250 minuten per week levert slechts een bescheiden vetverlies op.
Grotere hoeveelheden PA (meer dan 250 per week) worden geassocieerd met klinisch significant vetverlies.

Hoeveel lichamelijke activiteit moeten we doen om vetverlies op de lange termijn te behouden?

Om langdurig vetverlies te behouden, / definities / suggereert het American College of Sports Medicine dat individuen moeten doorgaan tot minimaal 250 minuten per week (2.000 kcal per week of meer) van matige tot krachtige lichamelijke activiteit.

Om dit te bereiken, moet u 5-7 dagen per week fysiek actief zijn.

Mensen die zwaarlijvig zijn geweest en zijn afgevallen, moeten mogelijk 60-90 minuten per dag actief zijn om te voorkomen dat ze weer aankomen. Dit kan worden verzameld met meerdere periodes van ten minste 10 minuten gedurende de dag.

Wat voor soort lichamelijke activiteit moeten we doen?

Activiteiten van het aerobe type moeten de primaire manier van trainen zijn in uw vetverliesprogramma, maar u moet ook weerstands- en flexibiliteitstraining opnemen.

Als u niet wilt deelnemen aan gestructureerde oefeningen, kunt u verschillende andere vormen van fysieke activiteit uitvoeren om de gewenste hoeveelheid energie te verbruiken, zoals stevig wandelen, tuinieren fietsen, zwemmen, elke dag een bepaald aantal stappen lopen en trappen klimmen, etc.

Een persoon die 100 kg weegt en 300-500 kcal wil verbranden, kan bijvoorbeeld 60-90 minuten met een snelheid van 4 km / uur lopen of de tuin ongeveer 40 minuten graven. U moet ook de hoeveelheid tijd verminderen die u besteedt aan inactiviteit, zoals televisie kijken, een computer gebruiken of videogames spelen.

Vergeet niet om uw fysieke activiteit geleidelijk te verhogen tot de aanbevolen niveaus, rekening houdend met uw huidige conditie, gezondheidsstatus en vermogen voor de gekozen activiteit.

Conclusie

Concluderend moeten we een aanzienlijke hoeveelheid lichamelijke activiteit uitvoeren om ons vetverlies te maximaliseren, maar dit hoeft geen gestructureerde oefening op gymbasis te zijn. Veel van de activiteiten van het dagelijks leven, zoals wandelen, fietsen en tuinieren, kunnen allemaal onze energie-uitgaven verhogen en ons zo helpen onze doelstellingen voor vetverlies te bereiken.