Wat is een slaapsupplement / natuurlijke slaaphulp?

17/08/2019

Wat is een slaapsupplement / natuurlijke slaaphulp?

Slaap is een essentieel, maar vaak over het hoofd gezien onderdeel van gezondheid en welzijn, omdat het kan helpen om de functie van ons immuunsysteem te verbeteren, het risico op obesitas, diabetes en hart- en vaatziekten te verminderen, het humeur, geestelijk welzijn en vruchtbaarheid te verbeteren en helpt geheugenconsolidatie, herstel van de hersenen en leren. Slaap is niet alleen een tijd om te rusten, maar een actief proces van reiniging en reparatie.

Het bereiken van de juiste hoeveelheid en kwaliteit van slaap is ook essentieel voor het optimaliseren van fysieke prestaties. Terwijl we slapen, herstelt ons lichaam van de inspanningen van de dag en past het zich aan aan de training waaraan het is onderworpen. Slaap stimuleert bijvoorbeeld de afgifte van groeihormoon, dat spiergroei, kracht en trainingsprestaties verbetert. Het speelt een sleutelrol in groei, lichaamssamenstelling, celherstel en metabolisme. Naar schatting komt maar liefst 75 procent van ons groeihormoon vrij terwijl we slapen. Voldoende slaap kan ook andere prestatievoordelen bieden, zoals verbeterde snelheid, nauwkeurigheid en reactietijd.

Aan de andere kant kan het niet krijgen van voldoende slaap een zeer schadelijk effect hebben op ons vermogen om te trainen en ons aan te passen aan lichaamsbeweging. Een vermindering van de kwaliteit en hoeveelheid slaap kan bijvoorbeeld leiden tot een afname van de groeihormoonsecretie, wat gepaard gaat met verlies van spiermassa, verminderde inspanningscapaciteit en een toename van lichaamsvet. Het kan ook een onevenwichtigheid van het autonome zenuwstelsel veroorzaken, de symptomen van het overtraining syndroom simuleren en het functioneren van het immuunsysteem verstoren, waardoor we vatbaarder worden voor ziekten en ons vermogen om te trainen, aan te passen en effectief te remmen belemmeren.

Hoewel een klein aantal mensen rondkomen met slechts 3 uur slaap per nacht, hebben de meeste volwassenen ongeveer 8 uur nodig. Maar net zoals we tijdens het trainen meer moeten eten, moeten we ook meer slapen. Onthoud: hoe harder we trainen, hoe groter het herstel dat we nodig hebben. Daarom hebben sommige personen die intensief trainen mogelijk 9 uur slaap of meer per nacht nodig.

Helaas lijdt een derde van de bevolking aan een slechte slaap. Dit is meestal te wijten aan levensstijl, werkschema’s, stress, gebrek aan lichaamsbeweging, roken, het gebruik van media-apparaten en slaapstoornissen.

Natuurlijke slaapmiddelen zijn ontwikkeld om dit te bestrijden. Dit zijn krachtige combinaties van natuurlijke stoffen die zijn ontworpen om u te helpen ontspannen en een goede, rustgevende, ononderbroken slaap te bereiken zonder de negatieve bijwerkingen van slaapmedicatie.

Waarom zou u Time 4 GH-REM gebruiken?

Time 4 GH-REM is een geavanceerde, zeer krachtige combinatie van ingrediënten waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat ze op verschillende manieren de slaap verbeteren. Deze omvatten maar zijn niet beperkt tot:

Tijd verminderen die nodig is om in slaap te vallen
Verbetering van de slaapkwaliteit
Toenemende slaaptevredenheid
Toenemende hoeveelheid slaap
Verbetering van de slaapefficiëntie
Het gevoel van slaperigheid overdag en vermoeidheid verminderen
Verlaging van de kernlichaamstemperatuur om de slaap te initiëren
Hulp bij ontspanning
Angst verminderen
Stress verminderen
Zorgt voor een constante toevoer van energie om de slaapkwaliteit te verbeteren en de kans op wakker worden te verminderen vanwege lage bloedsuikerspiegel