The Fat Loss Series

De wetenschappelijke benadering van vetverlies

Of u nu een competitieve bodybuilder bent die zich voorbereidt op een wedstrijd of een recreatieve sporter die uw gezondheid wil verbeteren en een strandlichaam wil krijgen, de meesten van ons willen ooit onze hoeveelheid lichaamsvet verlagen.
Hoewel dit in principe relatief eenvoudig moet zijn, is het de laatste tijd steeds moeilijker geworden vanwege de enorme hoeveelheid tegenstrijdig advies dat nu in de media wordt gepresenteerd, waarvan een groot deel weinig of geen wetenschappelijke basis heeft en de invloed van vaak onrealistisch slanke beroemdheden ons vertellen hoe we een lichaam als het hun zouden kunnen hebben als we een bepaald dieet- en trainingsprogramma volgen. Vaak zijn deze afbeeldingen gemanipuleerd en zelfs als een persoon daadwerkelijk een bepaalde lichaamsbouw heeft bereikt voor een filmrol of fotoshoot, kunnen ze een dergelijke toestand vaak op lange termijn niet handhaven.

Deze gemengde en misleidende berichten kunnen leiden tot verwarring over hoe we eruit moeten zien, wat we moeten eten en wat de meest effectieve vorm van oefening is om lichaamsvet te verliezen. Is een intervaltraining met hoge intensiteit bijvoorbeeld effectiever dan traditionele cardio? Verminderen buikspieroefeningen buikvet? Is een koolhydraatarm eiwitrijk dieet het beste dieet of is vasten effectiever? Hoeveel lichaamsvet moeten we hebben?

Gelukkig zijn lichaamsbeweging, dieet en vetverlies het onderwerp geweest van een aanzienlijke hoeveelheid rigoureus wetenschappelijk onderzoek, dat de basis vormt van deze reeks artikelen die u zullen helpen om gezonde lichaamsvetniveaus te bereiken met behulp van de meest effectieve en geschikte evidence-based benaderingen.

In het eerste deel van deze serie zullen we bekijken waarom we dikker worden. Zit het allemaal in onze genen? Of is het te wijten aan hormonen of de schuld van onze omgeving?

Wat zegt de wetenschap?

De wetenschappelijke benadering van vetverlies

In principe zou het verlagen van uw lichaamsvet relatief eenvoudig moeten zijn, maar het is de laatste tijd steeds moeilijker geworden vanwege de enorme hoeveelheid tegenstrijdig advies dat nu in de media wordt gepresenteerd. Is een intervaltraining met hoge intensiteit bijvoorbeeld effectiever dan traditionele cardio? Verminderen buikspieroefeningen buikvet? Is een koolhydraatarm eiwitrijk dieet het beste dieet of is vasten effectiever? Zijn er supplementen waarvan bewezen is dat ze werken? Hoeveel lichaamsvet moeten we hebben?

Gelukkig zijn lichaamsbeweging, dieet en vetverlies het onderwerp geweest van een aanzienlijke hoeveelheid rigoureus wetenschappelijk onderzoek, dat de basis vormt voor deze reeks artikelen die u zullen helpen om gezonde lichaamsvetniveaus te bereiken met behulp van de meest effectieve en geschikte evidence-based benaderingen.

In het eerste deel van deze serie zullen we bekijken waarom we dikker worden. Zit het allemaal in onze genen? Of is het te wijten aan hormonen of de schuld van onze omgeving?

 

Volg 14 weken lang de blog op onze website over de wetenschap van vetverlies.

 

 

 



× Direct antwoord op jouw vraag?